Księga KPiR

Moduł zapewnia tworzenie księgi przychodów i rozchodów zawsze zgodnej z aktualnie obowiązującymi przepisami. Księga jest w pełni zintegrowana z innymi modułami programu. Przy dobrej organizacji pracy w programie Fakt księga nanoszona jest automatycznie i nie wymaga ręcznej ingerencji, choć zdarzają się charakterystyczne przypadki gdy jest to nieuniknione.

Przejdź do sklepu
Najważniejsze funkcje dotyczące Księgi Przychodów i Rozchodów (KPiR):
  • możliwość wprowadzania dokumentów do Księgi ręcznie (rzadziej),
  • automatyczne przenoszenie dokumentów z innych okien (częściej) - patrz poniżej,
  • możliwość obejrzenia treści dokumentów bez konieczności otwierania dokumentu,
  • obliczanie dochodu firmy na podstawie zapisów w Księdze (dochód jest automatycznie umieszczany na deklaracji PIT-5 właściciela),
  • drukowanie dokumentu wewnętrznego dla zapisu w Księdze,
  • drukowanie przelewu na podstawie dokumentu w Księdze,
  • wydruk stron księgi według obowiązującego wzoru oraz wydruk rocznego  podsumowania księgi; kolumny drukowanej Księgi są zwężane tak, aby zajmowały jak najmniej miejsca,
  • wykorzystanie słowników i sugerowanych opisów,
  • automatyczne przenumerowanie dokumentów w księdze po każdym przeniesieniu dokumentów z innych okien,
  • księgowanie odsetek, kosztów bankowych, różnic kursowych.
  •  
Program wykonuje rozliczenie miesiąca składające się z następujących czynności:
  • przeniesienie do Księgi dokumentów zakupu,
  • obliczanie i przeniesienie do Księgi kwoty kilometrówki,
  • przeniesienie do Księgi dokumentów sprzedaży (indywidualnie lub zbiorczo),
  • przeniesienie do Księgi kwoty wypłaconych wynagrodzeń brutto i składek ZUS, oraz kwot wypłaconych umów zleceń,
  • przeniesienie do Księgi kwoty amortyzacji z bieżącego miesiąca,
  • wpisanie do ewidencji środków trwałych nowych pozycji na podstawie dokumentów zakupu,
  • przeniesienie do Księgi różnic kursowych,
  • przenumerowanie zapisów w Księdze.
  •  
Rozliczenie miesiąca w Księdze

Funkcja Rozliczenie miesiąca umożliwia przeniesienie danych z innych kartotek (Zakupy, Sprzedaż, Pracownicy, Środki trwałe - przeniesienie odpisów amortyzacji) do Księgi, uporządkowanie zapisów w Księdze, uzupełnienie kartoteki środków trwałych na podstawie dokonanych zakupów, przeniesienie do księgi danych o odsetkach, kosztach bankowych i różnicach kursowych.
Rozliczenia miesiąca należy dokonywać po wprowadzeniu wszystkich dokumentów z miesiąca. Deklarację PIT-5 można drukować dopiero po wykonaniu rozliczenia miesiąca.

Heading

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.