Kontrahenci

Kontrahenci to spis podmiotów gospodarczych i/lub osób fizycznych, z którymi prowadzone są transakcje biznesowe. Program Fakt pozwala na wprowadzenie kontrahentów i dba o to, aby wszystkie wprowadzane dokumenty były zawsze skorelowane z określonym kontrahentem. W zbiór kontrahentów wchodzą zarówno dostawcy, jak i odbiorcy (klienci).

Przejdź do sklepu
Najważniejsze funkcje dotyczące kontrahentów:
  • prowadzenie spisu kontrahentów,
  • przeglądanie historii dokumentów zakupu, sprzedaży, magazynowych, kasowych,
  • wprowadzanie podstawowych danych o kontrahencie m.in. nazwa, adres, NIP (PL i EURO), kontakt, numer rachunku bankowego,
  • wiele danych kontaktowych wraz z ewidencją kontaktów,
  • wiele adresów przypisanych do kontrahenta m.in. podstawowy, do wysyłki płatnika, zamawiającego itd.,
  • powiązanie z kontem w księgach rachunkowych (FK) lub sugerowany opis do KPiR,
  • przydział kontrahenta do grupy,
  • selekcja kontrahentów: dostawca, odbiorca, inny,
  • podgląd wszystkich wystawionych dokumentów dla kontrahenta,
  • obliczanie obrotów (z podziałem na Wn/Ma dla ksiąg rachunkowych (FK)), zobowiązań, należności,
  • historia rozliczeń z kontrahentem,
  • integracja z systemami EDI,
  • ustalanie cennika oraz terminu płatności dla kontrahenta,
  • generowanie szeregu zestawień okresowych dla zadanych kontrahentów,
  • nadruk na koperty dla zadanej grupy kontrahentów,
  • dodawanie notatek do informacji o kontrahencie,
  • wydruk przelewów dla wybranego kontrahenta,
  • wydruk wezwań do zapłaty oraz własnych pism,
  • możliwość obejrzenia podstawowych danych kontrahenta bez konieczności otwierania rekordu z danymi.
  •  
Historia rozliczeń z kontrahentem

Jedną z kluczowych funkcjonalności dla modułu Kontrahenci jest kontrola i ewidencja rozrachunków. Program Fakt w czasie rzeczywistym określa wartość obrotów z transakcji, a także oblicza należności i zobowiązania względem kontrahenta. Do rozliczania się z kontrahentem użytkownik może skorzystać z szeregu możliwości: dodać dokument bankowo-kasowy, wyrównać rozrachunki za pomocą innego dokumentu lub po prostu oznaczyć dokument jako zapłacony. W przypadku przekroczenia terminu płatności program poinformuje nas o tym fakcie lub na żądanie użytkownika wygeneruje raport rozliczeniowy, na którym takie pozycje zostaną oznaczone. Funkcję tę można wywoływać bezpośrednio z kartoteki kontrahentów lub w trakcie wpisywania/przeglądania dokumentu zakupu lub sprzedaży. W każdej chwili można skorzystać z funkcji podsumowującej kwoty obrotów i należności z kontrahentami, na podstawie wprowadzonych dokumentów.

Heading

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.